استایل و سبک لوازم خود را به خوبی بشناسید:
 قبل از انتخاب بهترین رنگ روتختی و تختخواب، باید در مورد سبک و استایلی که دوست دارید برای این لوازم داشته باشید  تصمیم گیری نمایید. اگر بر اساس رنگ، شروع به خرید تختخواب و لوازم مرتبط با آن بکنید، تنها چیزی که خواهید داشت یک تختخواب عجیب و غریب است که سبک و استایل آن با سایر وسایل اتاق خواب تان همخوانی ندارد.بیشتر استایل های تختخواب طرح های رنگی منحصر به فردی دارند. به همین خاطر اگر تصمیم نادرستی در مورد آن بگیرید ناهماهنگی در سبک ها خیلی زود به چشم خواهد آمد. مثلاً  اگر تختخوابی را به رنگ خاکستری دوست دارید و در عین حال به دکوراسیون باغ سبز انگلیسی علاقه مند هستید می توانید به جای آن از ملحفه روتختی های مدرن استفاده کنید.
 
 
خرید روتختی عروسای
 
 از سایر موارد الهام بگیرید اما برنامه ای برای خود داشته باشید:
  اگر عاشق ایده یک محیط خلوت در اتاق خواب خود هستید، انتخاب سرویس روتختی مناسب بسیار آسان خواهد بود. طرح موردنظر را می توان به کمک رنگ های مورد علاقه تان ایجاد کنید. همچنین شما می توانید یکی از این طرح ها را بر روی رایانه خود بسازید یا حتی از سایت هایی همچون پینترست (Pintrest.com) کمک بگیرید. بعد از اینکه طرح شما کامل شد، می توانید دید واضح تر و روشن تری نسبت به اسباب و وسایلی که برای اتاق خواب خود نیاز دارید داشته باشید.  
اگر دوست دارید در لحظه خرید وسایل تزیینی مورد نیاز اتاق خواب تان احساس شعف و خشنودی داشته باشید بهتر است یک پالت رنگی در دست داشته باشید و آیتم های مختلف را با آن مطابقت دهید.این کار می تواند در هزینه  و زمان شما صرفه جویی کند و ترکیب رنگ زیبایی را برای اتاق خواب ایجاد نماید.
 
 
این مطلب را از دست ندهید: چرا روتختی ارزان نخریم؟
 
روتختی ساده و شیک
 
روتختی  طرح دار یا تک رنگ ؟
انتخاب یک رنگ تک برای سرویس روتختی می تواند به نظر ساده و جذاب برسد و به اتاق خواب شما سبک یک هتل زیبا را ببخشد. از رنگ های یکدست می توانید برای ایجاد یک فضای آرام بهره ببرید. راز ایجاد اتاق خوابی با رنگ یکدست، انتخاب یک روتختی تک رنگ است. اولین کاری که باید انجام دهید  انتخاب رنگ اصلی است. حالا رنگ اصلی خود را با سایه ای تیره تر و روشن تر از همین رنگ بپوشانید.  اینکار باعث می شود اتاق خواب و اسباب آن بی روح و خسته کننده به نظر نرسد.
به خاطر داشته باشید که روتختی طرح دار نیز مزایای خاص خود را دارد. اگر دوست دارید می توانید از رنگ های تند و مهیج استفاده کنید،
روتختی های طرح دار انعطاف پذیری بیشتری را برای انتخاب رنگ در اختیارتان قرار می دهد. روتختی با سبک های رمانتیک و سنتی شامل طرح های گل دار است و می تواند در برگیرنده سایر رنگ های استفاده شده در اتاق خواب نیز باشد.
راز انتخاب روتختی طرح دار این است که رنگ های یکدست (تک رنگ) را نیز به مجموعه تختخواب خود اضافه کنید تا ظاهر زیبا و در عین حال تازه ای به آن ببخشید.  روتختی های طرح دار  به سرعت قدیمی می شوند . به همین خاطر بهتر است طرحی را  با یک یا  دو مورد از رنگ های تند انتخاب کنید تا در صورت لزوم بتوانید آن ها را تغییر دهید.  همچنین می توانید  هر رنگی را از طرح روتختی خود انتخاب کنید و آن را با رنگ کلی اتاق خواب ست نمایید.
 
این مطلب را از دست ندهید: راهکارهایی برای خرید اینترنتی روتختی
 
رنگ روتختی مناسب اتاق عروس
 
روتختی های طرح دار انعطاف پذیری بیشتری را برای انتخاب رنگ در اختیارتان قرار می دهد. روتختی با سبک های رمانتیک و سنتی شامل طرح های گل دار است و می تواند در برگیرنده سایر رنگ های استفاده شده در اتاق خواب نیز باشد
 
پارچه خود را هوشمندانه انتخاب کنید:
انتخاب یک پارچه خوب می تواند سبک اتاق خواب شما را تکمیل کند. بعد از اینکه در مورد رنگ یکدست یا طرح دار تصمیم گیری کردید، نوع پارچه را به صورت هوشمندانه انتخاب کنید. پارچه های براق انتخاب رسمی تری نسبت به پارچه های مات یا ساده خواهند بود. پارچه های براق می توانند اتاق خواب تیره و تاریک را روشن تر نشان دهند و زرق و برق بیشتری به اتاق ببخشند. مخمل می تواند انتخاب عجیب و غریبی باشد اما توجه داشته باشید در اتاق خوابی با رنگ تیره پارچه های مخمل نور موجود را جذب می کند. می توانید از پارچه های بافت دار و تک رنگ به عنوان یک پایه عالی برای اکسسوری های  مدرن خود استفاده کنید.
 
این مطلب را از دست ندهید: روتختی کاوری با لحاف روتختی چه تفاوتی دارد؟
 
خرید روتختی شیک و تک
 
 
روتختی آماده یا روتختی سفارشی؟!
 انتخاب سرویس روتختی با اجزای کاملاً سازگار و هماهنگ بهترین انتخاب برای سرویس خواب شماست. مجموعه سرویس خواب به گونه ای طراحی شده است که به آن ها ظاهر کاملا هماهنگی می بخشد. حتی با ترکیب برخی از الگوها و بافت ها می توان زیبایی دوچندانی به آن ها بخشید.  اگرچه این مجموعه ها عمدا با هم هماهنگ و سازگار شده اند اما اجزای روتختی متغیر و متنوع هستند تا از بروز ظاهر کاملا یکدست جلوگیری شود.
شما می توانید طرح خود را برای سرویس روتختی تان ایجاد نمایید. راز قرار دادن اجزای روتختی منتخب،  در کنار هم این است که اجازه ندهید ظاهر آن ها بسیار تصادفی و اتفاقی به نظر برسد و از یک یا دو رنگ هماهنگ و ست در مجموعه خود استفاده کنید.  ممکن است بخواهید دورچین تخت خود را با پارچه راه راه ایجاد کنید و سایر بخش های آن را از طرح گل دار تهیه نمایید. فقط به خاطر داشته باشید که باید از رنگ هماهنگ و ست در سرتاسر مجموعه تختخواب خود نیز استفاده کنید.
 
خرید روتختی ترک
 
از رنگ های تند کمک بگیرید:
به خاطر داشته باشید که نمی توانید هر شب بالش خود را عوض کنید اما باز هم می توانید تزیینات و اکسسوری هایی را که دوست دارید به عناصر تزیینی اتاق بیفزایید.  یک بالشت با رنگ تند که به طور جداگانه از سرویس روتختی خریداری شده است می تواند بسیار مجلل باشد و  رنگ متفاوتی نسبت به سایر اجزای روتختی ایجاد نماید. باید رنگی را  از مجموعه روتختی خود انتخاب کنید و آن را به شیوه متفاوتی، برجسته نمایید.این کار معمولاً از طریق سایه ها یا طرح ها ی مختلف انجام می شود.
پیمایش به بالا